Snuvad på min fönsterplats hos Norwegian

Jag har varit en nöjd kund hos Norwegian i många år men nu är jag lite syrak efter att ha blivit snuvad på min betalda fönsterplats. Norwegian är ett lågprisbolag och som sådant kostar allt som går att ta betalt för extra; bagage, mat och att välja sittplats. Jag brukar hålla mig till bagage och mat och inte betala för att få välja sittplats. Sitta får man ju ändå och jag reser oftast vid udda tider då det ändå är gott om plats i planet. Men just nu är det högsäsong med fulla plan så det lät som en bra idé att betala för garanterad fönsterplats för att kunna utöka min samling med foton av kusten. Det är förstås alltid ett lotteri att välja vilken sida på planet man ska sitta på då inflygningen till Nice flygplats ibland görs västerifrån och ibland österifrån.

Flyger norskt. #norwegian

Det var Kocken som beställde biljetten och han satsade på inflygning österifrån och valde 5F. Jag har en biljett där det står 5F på. Men när jag checkade in på flygplatsen spottade automaten ut ett boarding card med 1E. En mittenplats. Visserligen längst fram där det är extra benutrymme, men ingen fönsterplats. Jag noterade dock inte detta utan gick glad i hågen ombord och satte mig vid fönstret. Var synnerligen tacksam över att det var ett tomt säte mellan mig och den jätte som satt och skrevade med benen på gångplatsen.

Lite mindre munter blev jag när det klev ombord en kille som hade plats 1F, påpekade att jag hade satt mig på hans plats och jag vackert fick flytta. Jag avskyr verkligen att sitta inklämd mellan två personer. Det är en sak om jag får sitta på sned för att mitt armstöd är ockuperat av grannen om jag varit för snål för att betala för en bättre plats, men när jag både betalat och bokat en annan plats uppskattar jag verkligen inte att hamna där.

11330807_1451101705196066_1153790242_n

Jag har skrivit till Norwegian och klagat. Fått ett autosvar att de har lång kö just nu.

Bilderna i inlägget är från tidigare flygningar.

Edit: Svar från Norwegian, de kommer att återbetala kostnaden för sittplatsbokningen. De förklarade flytten lite fluffigt med att de ibland måste flytta passagerare och att detta står i det finstilta.