Telia Twitter samma skit som resten av företaget

Jag måste backa på något jag skrev imorse, att Twitter är en bra väg för att få fatt i någon på Telia med alla hästar hemma. Med det menar jag någon som kan läsa innantill, kan stava till kundfokuserad, bryr sig om företagets varumärke och löser problemet.

Nu vet jag inte om jag råkade på helgpersonalen som satt av tiden för att skrapa ihop extrapengar och bara väntade på att få springa till närmaste bar, och därför körde en kombination av “goddag yxskaft” och “det där orkar jag inte ta i utan ring min kollega”. Att kollegan redan är kontaktad, men inte heller gör sitt jobb, är något som krävs läskunnighet för att ta in.

Hela vår fiberinstallation har varit som hämtad direkt ur någon Kafka-pjäs. Jag har från sidan bevittnat det totala kommunikationshaveriet. Flera incidenter har lett mig till att betvivla att det finns en enda del av Telia-koncernen där det finns kompetens, befogenheter eller intresse av att ta ett helhetsperspektiv och fixa problemet.

Nåväl. Här är konversationen. Döm själv!

telia-twitter-om-bredband

telia-twitter-dm

PS! Jag kanske ska påminna om något annat jag skrev imorse. Att jag skrev ner hela ärendet för att någon på Telias Twitter-konto (ej helgpersonal) föreslog att jag skulle skicka dem en rad så skulle de titta på ärendet. Ingen sa då att “skriv en rad till oss så berättar vi för dig att vi inte orkar ta i det utan kommer hänvisa dig till kollegan som du vill klaga på”.

Edit: Problemet kan vara helgpersonal

Grävde fram och uppdaterar inlägget med förra veckans konversation med “Micke” och “Linda”. Det låter onekligen lite annorlunda än helgpersonalen “Emelie” och “Max”.

skarmklipp-2016-09-17-15-44-54

Edit 2: Nu drar jag snart ut fibern ur väggen så att inte jultomten av misstag kopplar in oss hos Telia

Min senaste konversations-partner från Telia tycker att jag borde ha publicerat hans svar som kom efter att jag tog skrämdumpen. Det var något i stil med att han tyvärr inte kan hjälpa till för det är inte Telia, utan Öppet Fiber, som har hand om vårt ärende.

Problemet med det är svaret är att det för mig låter som “nu försöker jag skicka över den här asjobbiga människan till kollegan på våningen under/över/vägg-i-vägg”. Därför att för oss utomstående så framstår Öppet Fiber som en del av Telia-koncernen. Det är den där loggan som jag pedagogisk ringat in som ger oss det intrycket…

oppet-fiber

PS! Ska lägga till att samtliga underleverantörer som dykt upp här för att gräva, dra rör eller fiber har varit hur trevliga, snabba och vettiga som helst. Det är på kommunikationssidan problemet ligger.