Telia del 5

Det här inlägget är en fortsättning på Telia fiberinstallation del 4. Läs den texten först, annars blir denna text helt obegriplig. Det är ändå halvt obegripligt hur Felia fungerar. Håll i er!

Sociala medier-teamet svarar ”goddag yxskaft”

När jag twittrade ut länken till förra texten (Telia fiberinstallation del 4) fick jag som svar från Telia telefonnummer och telefontider till Telia Öppet Fiber. Ett svar som framstår som goddag yxskaft med tanke på vad som stod i inlägget. Den vänliga tolkningen är att personen som skrev inte hade läst vad hen svarade på. Gissningsvis har vederbörande som uppgift att se till att alla tweets besvaras men det spelar ingen roll hur de besvaras. Det finns väl någon mätning på andel tweets som besvarats och den mätningen tar väl inte hänsyn till vad som svaras, bara att något skickas.

Tredje teknikern som vill titta på fel sak

Kocken blev i början av veckan kontaktad av en underleverantör, en tekniker, som hade i uppdrag att felsöka vår fiber. Han ville därför boka en tid för att komma in i huset och göra det. Kocken frågade om han inte kände till att en tekniker var här i lördags?

Två tekniker har med tre veckors mellanrum kommit fram till samma sak: att felet ligger i Telias station. Att skicka hit en tredje som kollar på vår fiber utan att något först görs i Telias station, känns inte som om det kommer att hjälpa ett dugg.

Telia Öppet Fiber har noll koll

Kocken har även fått ett meddelande från Telia Öppet Fiber att underleverantör försökt att kontakta Kocken men att Kocken ej var anträffbar. Ett meddelande som har noll och ingen förankring i vår verklighet och inte ger några som helst indikationer på att Telia är på gång med att laga sin station.

Förutom att det är irriterande att sakna fibern som skulle installerats i maj är det faktiskt lite intressant att studera det kompletta kommunikationshaveriet inom Telia.

chefstomaten